Personal activity approach to forming professionally significant characteristics of humanitarian specialists
- Authors: 1 11
-
Affiliations:
- Samara Municipal Nayanova University
- Issue: Vol 5, No 3 (2006)
- Pages: 156-161
- Section: HUMANITIES
- URL: https://journals.ssau.ru/vestnik/article/view/471
- DOI: https://doi.org/10.18287/2541-7533-2006-0-3(11)-156-161
- ID: 471
Cite item
Full Text
Abstract
The paper proposes an approach to the problem of forming professionally significant characteristics of humanitarian specialists in the context of a personality model being determined by an activity model which makes it possible to carry out professional activity successfully.
About the authors
1 1
Samara Municipal Nayanova University
Author for correspondence.
Email: sadohina@ssau.ru
Russian Federation
References
- Бездухов В. П., Бездухов А. В. Ценностный подход к формированию гуманистической направленности студента– будущего учителя.– Самара: Издательство СамГПУ, 2000.
- Кулюткин Ю. Н., Сухобская Г. С. Моделирование педагогических ситуаций. - М.: Просвещение, 1981.
- Романова Е. С. 99 популярных профессий. Психологический анализ и профессиограммы. 2-е изд. – СПб.: Питер, 2004.
- Жалинский А. Э. Профессиональная деятельность юриста. – М.: Издательство БЕК, 1997.
- Тарасов С. В. Развитие профессионально важных качеств педагогов – психологов в процессе обучения в вузе: Автореф. канд. псих. наук. – Самара, 2004.
- Московченко А. Д. Основная логическая структура модели специалиста / О методологических и методических принципах построениямодели специалиставысшей квалификации. – Томск: Изд-во Томского университета, 1979.
- Смирнова Э. М. Пути формирования модели специалиста с высшим образованием. – Л.: ЛГУ, 1977.
- Рельян Я. Р. Аналитические основы принятия управленческих решений. – М.: Финансы и статистика, 1989.
- Руднева Т. И. Педагогика профессионализма. – Самара: Издательство Самарского университета, 2002.
- Платонов К. К. Структура и развитие личности. – М.: Наука, 1986.