Personal activity approach to forming professionally significant characteristics of humanitarian specialists

Cover Page

Cite item

Full Text

Abstract

The paper proposes an approach to the problem of forming professionally significant characteristics of humanitarian specialists in the context of a personality model being determined by an activity model which makes it possible to carry out professional activity successfully.

About the authors

1 1

Samara Municipal Nayanova University

Author for correspondence.
Email: sadohina@ssau.ru
Russian Federation

References

  1. Бездухов В. П., Бездухов А. В. Ценностный подход к формированию гуманистической направленности студента– будущего учителя.– Самара: Издательство СамГПУ, 2000.
  2. Кулюткин Ю. Н., Сухобская Г. С. Моделирование педагогических ситуаций. - М.: Просвещение, 1981.
  3. Романова Е. С. 99 популярных профессий. Психологический анализ и профессиограммы. 2-е изд. – СПб.: Питер, 2004.
  4. Жалинский А. Э. Профессиональная деятельность юриста. – М.: Издательство БЕК, 1997.
  5. Тарасов С. В. Развитие профессионально важных качеств педагогов – психологов в процессе обучения в вузе: Автореф. канд. псих. наук. – Самара, 2004.
  6. Московченко А. Д. Основная логическая структура модели специалиста / О методологических и методических принципах построениямодели специалиставысшей квалификации. – Томск: Изд-во Томского университета, 1979.
  7. Смирнова Э. М. Пути формирования модели специалиста с высшим образованием. – Л.: ЛГУ, 1977.
  8. Рельян Я. Р. Аналитические основы принятия управленческих решений. – М.: Финансы и статистика, 1989.
  9. Руднева Т. И. Педагогика профессионализма. – Самара: Издательство Самарского университета, 2002.
  10. Платонов К. К. Структура и развитие личности. – М.: Наука, 1986.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2015 VESTNIK of the Samara State Aerospace University

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies