Methodology of the adaptive graphic and geometric training for the computer aided design teaching

Cover Page

Cite item

Full Text

Abstract

The methodological problems of the study environment design for the many-level graphic and geometric training system are considered. Presented that work with electronic model is an effective means for forming of the design-technological thinking of the CAD/CAM programs users. The necessary conditions for adaptive function ensuring of the study environment are explored. The proposed approaches are used at «Aircraft engines» faculty of Samara state aerospace university (SSAU).

About the authors

1 1

Samara State Aerospace University

Author for correspondence.
Email: sadohina@ssau.ru
Russian Federation

References

  1. Хокс, Б. Автоматизированное проектирование и производство / Б. Хокс / Пер. с англ. – М.: Мир, 1991. -296 с.
  2. Архангельский, С.И. Учебный процесс в высшей школе, его закономерные основы и методы: учеб. - метод. пособие / С.И. Архангельский. – М.: Высш. школа, 1980. – 368 с.
  3. Климов, Е.А. Введение в психологию труда: учеб. для вузов / Е.А. Климов. – М.: Культура и спорт, ЮНИТИ, 1998. – 350 с.
  4. Иващенко, В.И. Компьютерное моделирование и автоматизированное изготовление изделий. Методика преподавания CAD/CAM – технологий / В.И. Иващенко, А.Б. Бейлин, А.И. Фрадков. – М.: Вентана-Граф, 2006. – 192 с.
  5. Талызина, Н.Ф. Управление процессом усвоения знаний / Н.Ф. Талызина. - М.: Изд. Моск. ун-та, 1975. – 343 с.
  6. Пиаже, Ж. Избранные психологические труды. Психология интеллекта. Генезис числа у ребенка. Логика и психология / Ж. Пиаже. – М.: Просвещение, 1969. – 659 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2015 VESTNIK of the Samara State Aerospace University

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies