Methoprinciples as the basis of professionally vital competences formation of specialists in the area of engineering during the period of teaching a foreign language

Abstract

The paper deals with the pedagogical possibilities of applying modern methodological principles of teaching for the development of professionally vital competences of students, contributory to the formation of professional mobility of specialists in the area of engineering.

About the authors

1 1

Samara State Aerospace University

Author for correspondence.
Email: sadohina@ssau.ru
Russian Federation

References

  1. Большой энциклопедический словарь: в 2 т. / Гл. ред. А.М. Прохоров. – М.: Сов. энциклопедия, Т. 1. – 1991.
  2. Андреев В. И. Педагогика: Учебный курс для творческого саморазвития.– Казань: Центр инновационных технологий, 2000.
  3. Меркулова Л. П. Компетентностная модель профессионально-мобильного специалиста технического профиля // Вестник СГАУ. – Самара: 2006. – №1 (9).– С. 294-303.
  4. Франкл В.Человек в поисках смысла. – М.: Прогресс, 1990.
  5. Школа диалога культур: Идеи. Опыт. Проблемы / Под общей редакцией B. C. Библера. – Кемерово: «Алеф». Гуманитарный центр, 1993.
  6. Князева Е. Синергетика: начала нелинейного мышления // Общественные науки и современность. – 1994. – №3. – С. 38.
  7. Лукичев Г. А. Высшее образование и рынок труда: новая парадигма взаимодействия // Национальный информационный центр по академическому признанию и мобильности: Журнал В/О сегодня. – 2005. – № 6. – С. 30–33.
  8. Дмитренко Т. А. Профессионально-ориентированные технологии обучения в системе высшего педагогического образования в вузе: Дис. ... д-ра пед. наук. – М.: МПГУ, 2004.

Statistics

Views

Abstract: 2160

PDF (Russian): 1354

Dimensions

PlumX

Refbacks

  • There are currently no refbacks.

Copyright (c) 2015 VESTNIK of the Samara State Aerospace University

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies