Psychological and pedagogical factors and the efficiency of a higher school teacher’s pedagogical activity
- Authors: 1 11
-
Affiliations:
- International Market Institute, Samara
- Issue: Vol 5, No 1 (2006)
- Pages: 339-343
- Section: HUMANITIES
- URL: https://journals.ssau.ru/vestnik/article/view/288
- DOI: https://doi.org/10.18287/2541-7533-2006-0-1%20(9)-339-343
- ID: 288
Cite item
Full Text
Abstract
The paper deals with psychological and pedagogical factors which affect the efficiency of higher school teacher’s pedagogical activity.
About the authors
1 1
International Market Institute, Samara
Author for correspondence.
Email: sadohina@ssau.ru
Russian Federation
References
- Минияров В. М., Хитрова Е. В. Комплексное исследование результативности педагогической деятельности преподавателя высшей школы // Вестник СГАУ. - №1, 2006.С.
- Малышев К. Б. Моделирование в психолого-педагогической деятельности. – Вологда: ВоПИ, 1997.
- Минияров В. М. Педагогическая психология. Ч.II.Психология обучения: Учебно-методическое пособие / Самара: Изд-во СГПУ, 2004.
- Рогов Е. И. Учитель как объект психологического исследования. - М.: 1998.
- Столяренко Л. Д. Основы психологии. зд.: Учебное пособие. (Серия «Высшее образование») / Ростов н/Д: Феникс, 2004.
- Чаденкова О. А. Опросник мотивации учебной деятельностистудентов: руководство по применению. – Самара: Самар. гуманит. акад., 2004.