Humanitarian component of science and education: problems of development and interaction

Cover Page

Cite item

Full Text

Abstract

The paper deals with issues connected with the humanitarian component in science and the system of education. Problems of present-day treatment of their status are considered.

About the authors

1 1

Samara State Aerospace University

Author for correspondence.
Email: sadohina@ssau.ru
Russian Federation

References

  1. Всеобщая Декларация прав человека. – В кн.: Реформы образования в современном мире. Глобальные и региональные тенденции. – М., 1995. - С. 237-248.
  2. Маркузе Г. Одномерный человек. Исследование идеологии развитого индустриального общества. – М., 1994.
  3. Антуан де Сент Экзюпери. Земля людей. - М., 1957.
  4. Колин К. Информационная глобализация и гуманитарная революция // Вестник высшей школы. – 2002. № 8. - С. 9.
  5. Янч Эрих. Прогнозирование научнотехнического прогресса. - М., 1974.
  6. Волков Б. Г. Гуманистическая перспектива России как общенаучная цель // Социально-гуманитарные знания. – 2005. № 1. - С.5.
  7. Туроу Л. Будущее капитализма. // Новая индустриальная волна на Западе. Антология. – М., 1999. - С. 214-217.
  8. Колесникова И. А. Гуманитаризация непрерывного образования – одно из направлений модернизации российского общества // Социально-гуманитарные знания. – 2004. № 1. - С. 92-93.
  9. Яминский А. В. Элитное образование и современные технологии обучения // Высшее образование сегодня. – 2002. № 6. - С. 20.
  10. Белоконев В., Кривошеев Н. Кризис сшем образовании // Вестник высшей школы. – 2003. № 3. - С. 21.
  11. Винер Н. Человек управляющий. – СПб., 2001.
  12. Еровенко В., Козулин А. Образование и познание – дилемма? // Альма-матер. – 2003. № 8. - С. 22-23.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2015 VESTNIK of the Samara State Aerospace University

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies