Measurability of knowledge and competences in studying humanities

Abstract

The paper deals with the problem of measurability of knowledge and building competences in vocational education in the study of humanities. It is shown that personalized education based on the measurability of the process of mastering of the training material and the adequate support of the instructional process is to play a significant part in modern education.

About the authors

E. N. Ryabinova

Samara State Technical University

Author for correspondence.
Email: eryabinova@mail.ru

Doctor of Pedagogical Science

Professor of the Department of Higher Mathematics and Applied Information Science

Russian Federation

B. A. Titov

Samara State Aerospace University

Email: profitov@mail.ru

Doctor of Technical Science, Professor

Head of the Department of Traffic Organization and Management in Transport

Russian Federation

I. O. Pavlova

Samara State Aerospace University

Email: oupt_ssau@mail.ru

Assistant of the Department of Traffic Organization and Management in Transport

Russian Federation

References

  1. Беспалько, В. П. Природосообразная педагогика [Текст] / В. П. Беспалько – М.: Народное образование, 2008. – 512 с.
  2. Гальперин, П. Я. Введение в психологию [Текст]: учеб. пособие / П. Я. Гальперин – М.: Университет, 2000. – 329 с.
  3. Давыдов, В. В. Виды обобщения в обучении. Логико-психологические проблемы построения учебных предметов [Текст] / В. В. Давыдов – М.: Педагогическое общество России, 2000. – 479 с.
  4. Леонтьев, А. Н. Лекции по общей психологии [Текст]: учеб. пособие для вузов по специальности «Психология» / А. Н. Леонтьев - М.: Смысл, 2000. - 509 с.
  5. Менеджмент. Практикум [Текст]: учеб. пособие для студ. вузов / под ред. Ивановой Л. В. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2006. – 191 с.
  6. Рябинова, Е. Н. Адаптивная система персонифицированного обучения [Текст]: монография / Е. Н. Рябинова, Б. А. Титов – Германия LAMBERT Academic Publishing, 2012. – 385 с.
  7. Рябинова, Е. Н. Адаптивная система персонифицированной профессиональной подготовки студентов технических вузов [Текст]: монография / Е. Н. Рябинова - М.: Машиностроение, 2009 – 258 с.
  8. Рябинова, Е. Н. Организация самостоятельной работы студентов на основе матричной модели познавательной деятельности при изучении линейной алгебры [Текст]: учеб.-метод. пособие / Е. Н. Рябинова, Т. В. Рудина, В. П. Кузнецов. - М.: Самара: СамГУПС, 2011. – 160 с.
  9. Рябинова, Е. Н. Организация самообразовательной деятельности студентов при изучении кривых второго порядка [Текст] / Е. Н. Рябинова, О. Ю. Данилкина, Р. Н. Хайруллина - Самара: Сам ГУПС, 2011. – 202 с.
  10. Рябинова, Е. Н. Организация самообразовательной деятельности студентов технических университетов при изучении векторной алгебры [Текст]: учеб.-метод. пособие / Е. Н. Рябинова, Е. Н. Бесперстова - М.: Самара СамГУПС, 2012. – 173 с.
  11. Скиннер, Б. Ф. Технология поведения. Американская социологическая мысль [Текст] / Б. Ф. Скиннер - М.: 1994. - 237 с.
  12. Сборник Ситуационных задач, деловых и психологических игр, тестов по курсу «Менеджмент» [Текст] – М.: Финансы и статистика, 2001. – 192 с.

Statistics

Views

Abstract: 3218

PDF (Russian): 1588

Dimensions

PlumX

Refbacks

  • There are currently no refbacks.

Copyright (c) 2015 VESTNIK of the Samara State Aerospace University

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies