Measurability of knowledge and competences in studying humanities
- Authors: Ryabinova E.N.1, Titov B.A.2, Pavlova I.O.2
-
Affiliations:
- Samara State Technical University
- Samara State Aerospace University
- Issue: Vol 11, No 4 (2012)
- Pages: 259-266
- Section: ECONOMICS AND HUMANITIES
- URL: https://journals.ssau.ru/vestnik/article/view/2280
- DOI: https://doi.org/10.18287/2541-7533-2012-0-4(35)-259-266
- ID: 2280
Cite item
Full Text
Abstract
The paper deals with the problem of measurability of knowledge and building competences in vocational education in the study of humanities. It is shown that personalized education based on the measurability of the process of mastering of the training material and the adequate support of the instructional process is to play a significant part in modern education.
About the authors
E. N. Ryabinova
Samara State Technical University
Author for correspondence.
Email: eryabinova@mail.ru
Doctor of Pedagogical Science
Professor of the Department of Higher Mathematics and Applied Information Science
Russian FederationB. A. Titov
Samara State Aerospace University
Email: profitov@mail.ru
Doctor of Technical Science, Professor
Head of the Department of Traffic Organization and Management in Transport
Russian FederationI. O. Pavlova
Samara State Aerospace University
Email: oupt_ssau@mail.ru
Assistant of the Department of Traffic Organization and Management in Transport
Russian FederationReferences
- Беспалько, В. П. Природосообразная педагогика [Текст] / В. П. Беспалько – М.: Народное образование, 2008. – 512 с.
- Гальперин, П. Я. Введение в психологию [Текст]: учеб. пособие / П. Я. Гальперин – М.: Университет, 2000. – 329 с.
- Давыдов, В. В. Виды обобщения в обучении. Логико-психологические проблемы построения учебных предметов [Текст] / В. В. Давыдов – М.: Педагогическое общество России, 2000. – 479 с.
- Леонтьев, А. Н. Лекции по общей психологии [Текст]: учеб. пособие для вузов по специальности «Психология» / А. Н. Леонтьев - М.: Смысл, 2000. - 509 с.
- Менеджмент. Практикум [Текст]: учеб. пособие для студ. вузов / под ред. Ивановой Л. В. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2006. – 191 с.
- Рябинова, Е. Н. Адаптивная система персонифицированного обучения [Текст]: монография / Е. Н. Рябинова, Б. А. Титов – Германия LAMBERT Academic Publishing, 2012. – 385 с.
- Рябинова, Е. Н. Адаптивная система персонифицированной профессиональной подготовки студентов технических вузов [Текст]: монография / Е. Н. Рябинова - М.: Машиностроение, 2009 – 258 с.
- Рябинова, Е. Н. Организация самостоятельной работы студентов на основе матричной модели познавательной деятельности при изучении линейной алгебры [Текст]: учеб.-метод. пособие / Е. Н. Рябинова, Т. В. Рудина, В. П. Кузнецов. - М.: Самара: СамГУПС, 2011. – 160 с.
- Рябинова, Е. Н. Организация самообразовательной деятельности студентов при изучении кривых второго порядка [Текст] / Е. Н. Рябинова, О. Ю. Данилкина, Р. Н. Хайруллина - Самара: Сам ГУПС, 2011. – 202 с.
- Рябинова, Е. Н. Организация самообразовательной деятельности студентов технических университетов при изучении векторной алгебры [Текст]: учеб.-метод. пособие / Е. Н. Рябинова, Е. Н. Бесперстова - М.: Самара СамГУПС, 2012. – 173 с.
- Скиннер, Б. Ф. Технология поведения. Американская социологическая мысль [Текст] / Б. Ф. Скиннер - М.: 1994. - 237 с.
- Сборник Ситуационных задач, деловых и психологических игр, тестов по курсу «Менеджмент» [Текст] – М.: Финансы и статистика, 2001. – 192 с.