Reduction of circumferential variation in the final stage of IPC
- Authors: Baturin O.V.1, Krivcov A.V.1, Matveev V.N.1, Popov G.M.1
-
Affiliations:
- Samara State Aerospace University
- Issue: Vol 11, No 5-1 (2012): Special Issue
- Pages: 131-137
- Section: CONFERENCE MATERIALS
- URL: https://journals.ssau.ru/vestnik/article/view/1854
- DOI: https://doi.org/10.18287/2541-7533-2012-0-5-1(36)-131-137
- ID: 1854
Cite item
Full Text
Abstract
Circumferential variation of the flow in final stage rotor wheel, caused by the support racks at the exit of the IPC, is evaluated by means of intermediate pressure compressor’s workflow 3D model. The methods of reducing the flow circumferential variation by changing final stage’s guide vanes angles.
About the authors
O. V. Baturin
Samara State Aerospace University
Author for correspondence.
Email: oleg.v.baturin@gmail.com
Candidate of Science
Assistant Professor of the Chair of Theory of Engine for Flying Vehicle
Russian FederationA. V. Krivcov
Samara State Aerospace University
Email: a2000009@rambler.ru
Magistrand
Russian FederationV. N. Matveev
Samara State Aerospace University
Email: tdla@ssau.ru
Doctor of Technical Sciences, Professor
Head of Department of Aircraft Engines Theory
Russian FederationG. M. Popov
Samara State Aerospace University
Email: grishatty@mail.ru
Engineer
Russian FederationReferences
- Матвеев, В.Н. Оценка адекватности электронной модели потока и КПД-характеристики центростремительного микротурбинного привода [Текст] / В.Н. Матвеев, Л.С. Шаблий // Вестник Самарского государственного аэрокосмического университета имени академика С.П. Королёва. – Самара, 2011. – №2 (26). Часть 2. – С. 41-47.
- Шкловец, А.О. Расчет вынужденных колебаний лопаток рабочего колеса компрессора авиационного газотурбинного двигателя, возникающих от действия окружной неоднородности газового потока [Текст] / А.О. Шкловец, Г.М. Попов, Д.А. Колмакова // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. - Том 14, №1 (2). – 2012. - С.517-520.