Measuring scatlering cross-section under poor anechoicy conditions

Cover Page

Cite item

Full Text

Abstract

The paper deals with a technique that makes it possible to measure the scattering cross-section of objects in production rooms having no special radioabsorbing surfaces. The technique is based on measurements in the frequency domain with the transition to the time domain using Fourier transformations, filtration and inverse transition to the frequency domain. Data on scattering cross-section are obtained in a wide range of frequencies in one cycle of measurements. Experimental data are presented.

About the authors

1 1

Joint Stock Company “Experimental Design Bureau “Novator”, Yekaterinburg

Author for correspondence.
Email: sadohina@ssau.ru
Russian Federation

1 1

Joint Stock Company “Experimental Design Bureau “Novator”, Yekaterinburg

Email: sadohina@ssau.ru
Russian Federation

1 1

Joint Stock Company “Experimental Design Bureau “Novator”, Yekaterinburg

Email: sadohina@ssau.ru
Russian Federation

References

  1. Львова, Л. А. Радиолокационная заметность летательных аппаратов [Текст] / Л. А. Львова. − Снежинск: СФЯЦ-ВНИИТФ, 2003.
  2. Бачурин, В. С. Стенд 50Ст-126 для отработки радиолокационной заметности элементов изделия [Текст] / В. С. Бачурин, Д. М. Батухтин // Научно-технический сборник «Проектирование и производство летательных аппаратов». − Екатеринбург, 2006. − С. 117-120.
  3. Фархат, Н. Х. Формирование радиолокационного изображения методом разнесения в диапазоне СВЧ и автоматизированная идентификация целей, основанная на использовании моделей нейронных сетей [Текст] / Н. Х. Фархат // ТИИЭР. – 1989. – Т.77. − С. 43-56.
  4. Кобак, В. О. Радиолокационные отражатели [Текст] / В. О. Кобак. − М.: Советское радио, 1975.
  5. Уфимцев, П. Я. Метод краевых волн в физической теории дифракции [Текст] / П. Я. Уфимцев. − М.: Советское радио, 1962.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2015 VESTNIK of the Samara State Aerospace University

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies