RQQL low emission combustion process as a way of achieving high reliability of stationary gas turbine engine

Cover Page

Cite item

Full Text

Abstract

The article covers the process of low emission combustion “Rich Burn - Quick Quench - Lean Burn” that is applied to settle functional problems typical for engines equipped with combustors with lean premixed fuel/air mixtures. The article shows that RQQL process with NOx = 150…100 mg/nm3 is more preferable compared to the process of lean premixed fuel/air mixtures burning.

About the authors

1 1

Corporation «Aircraft Engine», Perm

Author for correspondence.
Email: sadohina@ssau.ru
Russian Federation

1 1

Corporation «Aircraft Engine», Perm

Email: sadohina@ssau.ru
Russian Federation

References

  1. Романов В. И., Равич А. В. и др. Совершенствование экологических характеристик ГТД НПП «Машпроект» // Известия Академии инженерных наук Украины. Вып. № 1, 1999.
  2. Вестник СГАУ. Сер.: Процессы горения, теплообмена и экология тепловых двигателей. Вып. № 2, 3. Самара, 1999- 2000.
  3. Фармер Р. Альтернативные решения по «сухой» алоэмиссионной камере сгорания с низким NOx для ГТУ, разработанных на базе авиационных двигателей, и для малых ГТУ // «Gas Turbine World», июль-август 1994. С. 37.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2015 VESTNIK of the Samara State Aerospace University

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies