Reduction of circumferential variation in the final stage of IPC

Cover Page

Cite item

Full Text

Abstract

Circumferential variation of the flow in final stage rotor wheel, caused by the support racks at the exit of the IPC, is evaluated by means of intermediate pressure compressor’s workflow 3D model. The methods of reducing the flow circumferential variation by changing final stage’s guide vanes angles.

About the authors

O. V. Baturin

Samara State Aerospace University

Author for correspondence.
Email: oleg.v.baturin@gmail.com

Candidate of Science

Assistant Professor of the Chair of Theory of Engine for Flying Vehicle

Russian Federation

A. V. Krivcov

Samara State Aerospace University

Email: a2000009@rambler.ru

Magistrand

Russian Federation

V. N. Matveev

Samara State Aerospace University

Email: tdla@ssau.ru

Doctor of Technical Sciences, Professor

Head of Department of Aircraft Engines Theory

Russian Federation

G. M. Popov

Samara State Aerospace University

Email: grishatty@mail.ru

Engineer

Russian Federation

References

  1. Матвеев, В.Н. Оценка адекватности электронной модели потока и КПД-характеристики центростремительного микротурбинного привода [Текст] / В.Н. Матвеев, Л.С. Шаблий // Вестник Самарского государственного аэрокосмического университета имени академика С.П. Королёва. – Самара, 2011. – №2 (26). Часть 2. – С. 41-47.
  2. Шкловец, А.О. Расчет вынужденных колебаний лопаток рабочего колеса компрессора авиационного газотурбинного двигателя, возникающих от действия окружной неоднородности газового потока [Текст] / А.О. Шкловец, Г.М. Попов, Д.А. Колмакова // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. - Том 14, №1 (2). – 2012. - С.517-520.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2015 VESTNIK of the Samara State Aerospace University

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies